Teaching
Ziel der Lehre ist die Vermittlung der wissenschaftlichen Grundlagen sowie von Spezialwissen zum Aufbau und den Eigenschaften von Kunststoffen, zur Kunststoffverarbeitung (Spritzgießen, Extrusion, Heißpressen, Blasformen, Fügen) und zur Konstruktion mit Kunststoffen. Elementarer Bestandteil der Lehre ist die Vermittlung des Einsatzes wissenschaftlicher Methoden und die Anleitung zum selbstständigen wissenschaftlichen Arbeiten. Elemente der Lehre sind Vorlesungen, Labore und Praktika sowie Workshops. Lehre und Forschung sind über Workshops und Studien- und Abschlussarbeiten eng verzahnt.
Courses
Exam dates
Please be at the venue at least 15 minutes prior to the start of the examination.
Participation in any exam strictly requires a registration. According to §14 of the general examination regulations, exam registrations are only allowed via the QIS system during the designated registration period. Apart from very few exceptions (official deadlines apply), manual registrations at the chair cannot be accepted.
Exam results
Registration for a supplementary oral examination is only possible after the third failed written exam.
Student theses
We offer different kinds of student theses: Literature studies, design, experimental and theoretical work (FE-modelling and simulation). You can find our current proposals below. Further topics are possible in direct consultation with our research associates.
Proposals
Untersuchung der tribologischen Eigenschaften eines PEEK-basierten Verbundwerkstoffs | View | Chi Hua, M.Sc. |
A study on environmental stress cracking in polymer nanocomposites | View | Simon Shi, M.Sc. |
Investigation of the process-structure-property-relationships of PLA nanocomposites in 3D printing | View | Yao Xu, M.Sc. |
Investigation on the tribological properties of carbon fiber reinforced polymer-based tribocomposites and their simulation-supported optimization | View | Dipl.-Ing. Yuxiao Zhao |
Structure and performance characterizations of polymer-based transfer films | View | Shengqin Zhao, M.Sc. |